Jak jsme si na počátku roku „stěžovali“ na nedostatek zásahů, teď není ani týden bez zásahu.
Místo oběda jsme tak vyrazili na Kollárovu ulici, kde došlo k velkému úniku nafty. Na místě, kam jsme vyjížděli s vozidly CAS24 Terrno a VEA Fiatem Ducato (se sorbenty) bylo zjištěno, že při pokládání nového asfaltového koberce (konečně) došlo ke zvednutí víky kanálu, následnému roztržení pneumatiky a hlavně k proražení spodní části hliníkové palivové nádrže kamionu s návěsem, který přivážel do finišéru horký asfalt. Z nádrže na odfrézovanou komunikaci vytekl veškerý obsah nafty. Tím, že je v této části komunikace z kopce se velká část paliva rozlila na velkou plochu a tak v dolní části se utvořila pouze menší kaluž a nepatrná část se také dostala poškozeným víkem do kanalizace. V první fázi byla učiněna opatření, aby se nafta nedostala mimo opravovanou komunikaci do nedalekého dešťového kanálu a to zasypáním sorbenty. V další fázi pak byla za pomoci sorbentů ručně odstraněna podstatná část uniklé nafty.
Vzhledem k blížícímu se dešti bylo dohodnuto, že firma dopraví ještě v průběhu odpoledne na místo silniční frézu, která odstraní vrchní část kontaminované vozovky včetně zbytků sorbentů. Na událost bylo spotřebováno jednotkami HZS a JSDH Varnsdorf celkem 30 kg sorbentu Spilkleen SK 4 a 120 kg sorbentu Absodan DN 2. O veškeré kontaminované sorbenty i odfrézovanou vozovku se za dohledu vedoucího odboru životního prostředí MěÚ Varnsdorf a ekologa firmy postaral viník události.
Během zásahu povolil velitel JSDH vzhledem k velkému teplu a vzhledem k uzavření ulice Policií ČR odložení části výstroje (přilba, kabát). Přestože událost zaměstnala řadu osob, rád bych zde poděkoval firmě za rychlý, vstřícný a hlavně zodpovědný přístup k události.
[googleMap]map[/googleMap]