V druhém dílu si prohlédneme další z nabízených vozidel, pravděpodobně to se kterým se budeme po nákupu častěji sekávat…
Druhé vozidlo je také Iveco Magirus Tector 4 x 4, ale v daleko bohatší výbavě. Objem nádrže na vodu je 2000 litrů, ale má také vestavěnou nádrž na pěnu a vestavěný mosazný přiměšovač. čerpadlo má regulovatelný výkon od cca 1600 l/min. do 3500 l/min, pro dobrovolné jednotky s max. výkonem 2000 l/min. I toto vozidlo je vybavené navijákem a 50 metry hadic D s půlspojkou C a proudnicí. Mezi nejdůležitější výbavu patří hydraulické rozpínací zařízení s navijáky tlakových hadic. Po odklopení stěny nad rozpínákem najdeme více než deset kovových skříněk a krabic s různou výbavou. I umístění dýchací techniky je lahůdkou, vyklápěcí výsuvný otočný stojan je velmi snadno obsluhovatelný. I zde je samozřejmě dostatečná hadicová i technická výbava. Mezi klady patří dostatek proudnic turbojet, průmyslový vysavač, džberovky, přetlakový ventilátor, hydrantový nástavec a silná elektrocentrála s dostatečným množstvím kabelů. K největším „vychytávkám“ určitě patří výsuvný otočný elektrostožár 2 x 500 W s dálkovým ovládáním a majákem umístěným na vrcholu tohoto stožáru. Ten je možné vysunout i bez potřeby světla, tak aby na velkou vzdálenost upozornil na polohu zasahujících jednotek. Dále také zelené světlo v prostoru pro posádku, které neoslňuje řidiče ale zároveň umožňuje dostatek světla na oblékání za jízdy, jednotlačítkové vodovzdorné ovládání vysílačky od čerpadla anebo výsuvný průtokový ohřívač vody pro mytí. Zajímavostí jsou i boční venkovní světla, která mají kombinaci zářivek se žárovkami tak, že při venkovní teplotě pod bodem mrazu se nejdříve rozsvítí žárovky a teprve po dosažení potřebné teploty v krytu se nastartují zářivky. Vnitřní prostory jsou osvětlené běžnými zářivkami. Z venkovních zařízení zaujmou držáky hadicových navijáků, umístění zakládacích klínů hned za kabinou řidiče ale zejména jednoduché a lehké ovládání sklápěcího střešního nosiče s žebříky a nosítky, bezpečné šikmé umístění zadního žebříku, sváděcí oranžová alej a dostatek výklopných nástupních schodů.
Pro obě vozidla je příznačná preciznost provedení, dostatek zvýrazňovacích reflexních prvků a také bohatá výbava výrazných modrých světel v rotačním a stroboskopickém provedení.
Důležitá je také cena vozidla – která se pohybuje mezi 270 – 310 tisíci Euro včetně výbavy, což je značně více, než srovnatelná vozidla nabízená u nás.