Když už jsme byli po delší době bez zásahu zahřátí na provozní teplotu, povolal nás operační důstojník ještě jednou…
Tentokrát se jednalo o vyproštění (resp. odstranění) překážejícího kamionu na silnici 1/9 v kopci Scheber. Na výjezd nás poslal krajský operační, neboť kamion blokoval dva jízdní pruhy a v té době byl hlášený průjezd nadrozměrného nákladu v protisměru. Na místo jsme dorazili s naší osmikolou CAS 32 T 813 8×8 šest minut po půlnoci a musím uznat, že až na těch mínus 10 stupňů Celsia byla nádherná noc. Kamion jsme vyprostili pomocí tažné tyče a odtáhli ho pro jistotu až na vrchol stoupání. V době zapojování se skutečně z druhé strany přihnalo 6 souprav s nadrozměrným nákladem, který však byl pouze extrémně dlouhý a na šířku se vešel a projel. Po zásahu se jednotka vrátila zpět na základnu.
Pro laiky chci pouze podotknout, že při zásazích v takovýchto mrazech musí strojník opakovaně kontrolovat stav vody v rizikových armaturách, které snadno zamrznou a mohou se mrazem roztrhnout či deformovat. To nehrozí u nádrží, jelikož voda ve velkém objemu několika tisíc litrů má poměrně dlouhou tepelnou setrvačnost, hrozí to však především čerpadlu, které je naspodu vozidla a ventilům, zejména nožnímu ventilu na vodním děle (CAS 25 RTHP, CAS32 T 148 apod.). Proto je nutné při vysokých mrazech a dlouhodobém čekání provést např. propojení vodního děla s doplňovacím hrdlem cisterny a spuštěním čerpadla provádět tzv. „točení“ vody v cisterně. U proudnic a natažených hadic se tato situace řeší ponecháním mírného protékáním vody (avšak pozor kam voda teče abychom si na místě zásahu neudělali kluziště a následně i pracovní úraz).