Hasiči.Varnsdorf.cz

Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky
Vítěz soutěže o nejlepší internetové stránky Sboru dobrovolných hasičů 2004

Jak jsme byli v Poličce

Technika

Protože nevěříme na pověry vydali jsme se dne 13.1.2004 s mými kolegy veliteli JSDH z okolí na návštěvu do firmy THT s.r.o Polička vybrat si nový automobil…

V závodě nás již čekal ředitel Ing. červený a zástupce firmy Croy (dodavatel Mercedes Benz v čR). Po krátkém úvodu jsme si prohlédli výrobní závod a především v současné době vyrobená, či vyráběná vozidla. Mým favoritem vycházejícím z výběrového řízení je MB Unimog U 5000, kdy jsme využili servisu nového Trutnovského vozidla k jeho prohlídce. Dále jsme měli možnost vidět kompletní rekonstrukce T 148 CAS 32 a také montáž vozidla Scania 340. Venku zaplesal kolega u jím vybraného a již dokončeného vozidla Scania 340 ve verzi 4×2. Toto vozidlo se vyrábí také ve verzi 4×4 kdy je o cca 10 cm vyšší a lépe tak vyhovuje v mírném terénu. Na dvoře byly připravené nové Tatry Terrno, mj. v současné době nejnižší 4×4 podvozek na našem trhu. V době naší návštěvy doarzili do THT zástupci HZS Spolana Neratovice, aby odevzdali d přestavby speciální práškový automobil T 148. Na závěr jsme využili možnosti prohlédnout si právě servisovaný vůz MB Ateco. V naší poměrně obsáhlé fotogalerii najdete cca 80 fotek z naší návštěvy na konci doplněné o snímek z Rakouska a archiv firmy Croy a jejich verze MB Unimog řady U 300/400/500 v hasičských verzích. Ať se Vám hezky kochá :-). Na konci fotografií najdete bližší specifikaci MB Unimog U 5000.

Obrázky a komentáře

Specifikace CAS 24 MB Unimog U 5000/3850 DOKA:
počet míst k sezení 1+4, samonavíjecí pasy, sedadla s opěrkami hlavy, motor vznětový přeplňovaný výkon 160 kW, tempomat/temposet, převodovka 8+6 synchronizovaná, elektropneumatické řazení Telligent, celková hmotnost 14 100 kg, 4 okruhové kotoučové brzdy s ABS, zátěžová regulace ALB, vysoušeč stlačeného vzduchu, řízení se servem, napětí 24 V, výbojková rampa doplněná dvěmi výbojkovými světly vpředu a otočným majákem a blikacími oranžovými světly vzadu, všechna světelná zařízení kryta mřížkami, kabina řidiče doplněna sklápěcím ochranným rámem se skrápěním, nádrž na vodu 3 000 l, nádrž na pěnidlo 400 l (obě nerezové), čerpadlo Godiva 2 400 l/min 0,8 MPa s vysokotlakem 250 l/min 4,0 Mpa, přiměšovač s úpravou na Pyrocool, v pravé zadní skříni průtokový naviják DN 25 v délce 60 m 200 l/min (zpětné navíjení el. motorem!), přední lanový naviják elektro 30,5 m 5440 kg, na střeše nástavby 2 x skříně 2000 x 600 x 400 mm. Vozidlo je vybaveno předepsanou výbavou dle vyhl. č. 49/2003 Sb. a dle výzvy. Barevné provedení RAL 3000, bílá RAL 9003, doplněné zvýrazňovacími reflexními páskami červené a bílé barvy po obvdě vozidla! Rozměry: d = 6950mm, š = 2340 mm, v = 3200 mm, světlost při celkové nosnosti 480 mm, nájezdové úhly př. a z. 35 stupňů. Hmotnosti: pohotovostní 9 500 kg, užitečná 4 600 kg, celková 14 100 kg. Vozidlo má kolové redukce pro zvýšení světlé výšky.


27.01.2004, 08:00 | Sucharda Jiří