Originální stránky podruhé

29.08.2004, 22:45 Novinky

Ani my, neponecháme reakci webmastera serveru HASICIDO.CZ bez odpovědi. Pro lepší orientaci v textu doporučujeme načíst do nového okna tento předcházející článek. Pokračováním v systému řazení reakcí pod sebe bychom případné následující články znepřehlednili.

Začněme u copyrightů. Náš webmaster skutečně copyrighty z paty stránky smazal. Po ukončení soutěže jsme je chtěli vrátit, ale už se je ve kvantě zdrojových kódů nepodařilo nalézt. V tom chyba bezpochybně u nás je, ale popravdě o tom ten článek vůbec nebyl.

Za méně nápadné kopírování jsme považovali téměř identické články o umístění v soutěži, o kterém v prvním článku na toto téma padla také zmínka.

U ikonky s Historií není jediný článek na obou stranách. U nás tomu tak nebylo, ale po nějaké době jsme přidělali nové téma, které se k příslušnému článku hodilo víc. Proto u tématu Historie nemají HASICI.VARNSDORF.CZ v současné době žádný článek.
Převaha témat na HASICIDO.CZ je nám známa. Kopírování nebo „převzetí dobrého grafického nápadu“, jak tomu webmaster HASICIDO.CZ říká, nám přišlo o to horší, že i když mají HASICIDO.CZ spoustu témat, nemají u nich žádné články. Toto nám totiž přišlo jako malá past na čtenáře. Nejspíš to dostatečně v našem předcházejícím článku nevyznělo. Jsme přesvědčeni, že výraz kopírování je zde více na místě, neboť se nejednalo jen o nápadnou podobu ikon, ale i identické texty v nich.

A máme tu další lahůdku s copyrighty. V první řadě nepovažujeme copyrighty u fotografií za grafické úpravy, ale velice praktické důležité záležitosti, které nám byly doporučeny po vykradení fotek ze serveru HASICI.VARNSDORF.CZ a rozeslány po internetu mailovou poštou, bez jediné zmínky o autorovi fotografií! Toto jednání nás velice pohoršilo a rozhodli jsme se proto jednat. Tímto se omlouváme webmasterovi serveru HASICIDO.CZ, že se ani jeden z našeho týmu nikdy nepodíval do Vaší fotogalerie a nezjistil tak, že copyrighty používáte také, a že by jste se tedy mohli cítit pohoršeni, že jsme něco zkopírovali my od Vás. Používáni copyrightů je v době rozmáhání dig. fotografií, mailové pošty a internetu jediná zbraň proti neoprávněnému zveřejňování fotografií. Zhruba ve stejné době co my, začaly copyrighty používat i požáry.cz, též po zkušenosti s neoprávněným použitím autorského materiálu.

A co říkáme těmto obrázkům?


Jsme velice rádi, že jste se zmínili o čase zveřejnění nového grafického designu v naší hlavičce. Tato změna nastala totiž až po ukončení soutěže, aby si server HASICIDO.CZ nenárokoval podobnost našeho a jejich designu. Jediná podobnost je totiž v použití proužkovaného efektu pro zesvětlení podkladu, které nám bylo doporučeno nezávislým profesionálním grafikem. Takže věřte nevěřte, webmastere HASICIDO.CZ, ale skutečně se jedná o náhodu.
Dále nevidíme žádnou podobnost ani na hasiči s proudnicí v ruce a hasiči klečícím na automobilovém žebříku.

Otázka, kdo má tedy lepší stránky, byla položená především každému čtenáři zvlášť. Nevnucovali jsme čtenářům náš názor, ale nechali je, ať si zvolí sami, který web jim lépe vyhovuje, jaké grafice dávají přednost a předně jak často chtějí číst zprávy ze svého okolí i novinky ze světa hasičů.
Obvinit z nepravosti celou porotu o třiceti lidech je velice ubohé.
Ze začátku jsme sice také pochybovali o vhodnosti webmastera hasičských stránek Líšný, který seděl jak v porotě, tak byl i vybraný mezi prvními šesti soutěžícími. Na sezení s webmastery v Litoměřicích jsme však nelenili, ale zjišťovali, jak se věci mají. Od webmastera Líšný jsme se dozvěděli, že měl pouze poradní hlas, tudíž nebyl jediný důvod nevěřit v pravdivost výsledků soutěže. V souvislosti s našimi stránkami webmastera HASICIDO.CZ opravdu nechápeme, kam svou narážkou míří.

Pokud se dále zaměříme na webmasterem HASICIDO.CZ zmíněné kontakty a jejich zpracování, musím zmínit mé zkušenosti s uživateli Windows, kterých je bohužel naprostá většina. Běžnému uživateli Windows nezáleží na tom, kolik nově otevřené okno zabírá paměti, ale jak pohodlně se bude moci proklikat stránkami, aby musel co nejméněkrát znovu načítat celý obsah stránek. Stránka se sice po otevření uloží do paměti, ale její znovunačtení zabere stejně nějaký ten čas. Ač mají HASICIDO.CZ bravurně zvládnuté vypsání všech kontaktů na důležitější členy SDH až po kronikáře; mapu, podle které bychom se do jejich hasičské zbrojnice mohli dostat, tam však můžeme hledat marně. Pro orientaci ve městě je důležitá větší mapa, proto se naše Kontakty otvírají rovnou do většího okna, aby následné otevření mapy bylo co nejpraktičtější. Pokud by totiž teï webmaster zpracoval kontakty přímo do stránky a mapa by do pop-up okna vyskakovala až po kliknutí na odkaz Mapa, tak jak to chtěl webmaster realizovat při nejbližší vhodné příležitosti, obvinil by nás webmaster HASICIDO.CZ, že kážeme vodu a pijeme víno.

A víte, že nebylo naším záměrem, abyste si odkazů v nadpisu článků všiml? Vy jste totiž zarytým uživatelem PHP-Nuke, tak jako já. Oba vždy použijeme odkaz na posledním řádku Více… Nově příchozí čtenáři však o nějakém odkazu Více… nemají ani potuchy. Možná se jej pokusí chvíli hledat. Průměrný uživatel uvidí tučný nadpis a okamžitě na něj klikne. Ať je podtržený nebo ne. Podtržené nadpisy jsme samozřejmě také zkoušeli, ale člověk je tak nějak už zvyklý na to, jak ty stránky vypadají a podtržené nadpisy je hrozně změní a efekt je minimální.
A když už jsem psala o průměrných uživatelích Windows a Internet Exploreru, zmíním se i o uživatelích prohlížečů Mozilly a Opery, které jsou v současné době nejrozšířenější po IE. Tito uživatelé mají totiž podtrhané úplně všechny odkazy. Proto jsme zůstali u osvědčeného zobrazení a se čteností článků nemáme problémy.

Musíme také uvést na pravou míru, že město nám webový prostor nesponzoruje. Od města máme přidělenou doménu, tak jako to mají všechny městské organizace. Doména je přesměrovaná na server p. Petra Rybníčka, kde je s jeho laskavým svolením umístěn harddisk, který zasponzoroval p. Jiří Sucharda a p. Petr Ducháček.
Ikonka hostujícího serveru je velmi odlišná od reklamy. Jedná se o ikonku o rozměrech 88×31, která neruší dojem stránek, na rozdíl od reklam o rozměrech 100×140 a vyšší. Rozdíl je ostatně patrný na stránkách HASICIDO.CZ, kde jsou všechny tyto rozměry k porovnání, plus „pamětníci“ si ještě mohou pamatovat banner, umístěný úplně nahoře o rozměrech 468×60. Nekritizovali bychom sponzora akcí, kdyby to bylo na první pohled patrné. Dále nevíme a marně si lámeme hlavu, co s tím mají společného další bloky věnované reklamě. Ani v této souvislosti reakci webmastera HASICIDO.CZ nechápeme.

A úspěšně se blížíme ke konci, na který jsme se těšili snad nejvíc.

Myslíme si, že tato fotografie splňuje naprosto všechny dříve zmíněné požadavky. Je kvalitní, komplexní, přehledná i aktuální. Velmi aktuální, všimnete-li si v pozadí právě přijíždějícího policejního vozu. Velmi by nás také zajímalo, kde webmaster HASICIDO.CZ přišel na něco takového, že MUSÍ být souhlas se zveřejněním u reportážní fotografie. Jedná se o portrét? Jaký je rozdíl mezi upoceným obličejem právě zasahujícího hasiče; lidí, postávajících okolo nebo raněným? Fotografie byla pořízena na veřejnosti. Proto si ji můžeme vystavit v okně, na záchodě nebo, budeme-li chtít, na internetu. Dokonce po poradě s právníkem jsme dostali velmi jednoznačnou radu: „Fotili jsme to auto. A že tam byl ten člověk? Za to my přeci nemůžeme.

Znovu se hasičům z Domažlic velice omlouváme za to, že jsme od nich ani jednou nic neopsali, všechno byla jenom čistě naše práce, náš čas trávený nad grafikou i obsahem stránek pozdě do noci, aby byly vždy aktuální a líbivé.

čtenářům se omlouváme za poněkud obsáhlejší odpověï. Jedná se o naši poslední reakci na toto téma. Další reakce na případný článek HASICIDO.CZ se vzdáváme v rámci kvality obsahu tohoto webu!