Hasiči.Varnsdorf.cz

Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky
Vítěz soutěže o nejlepší internetové stránky Sboru dobrovolných hasičů 2004

Naše technika – speciál Tatra 813 CAS 32 8×8

Technika

Vzhledem k tomu, že naše technika doznala v poslední době pozitivních změn ve funkci a vzhledu, rozhodli jsme se na poslední chvíli se v den uzávěrky přihlásit do soutěže o nejhezčí hasičský automobil. Tak nám tedy držte palce.

Bližší informace o soutěži najdete na serveru požáry.cz zde, po přečtení Vám jen sdělíme, že soutěžíme v kategorii 3 – speciály vyrobené po roce 1970. Nejdříve Vás tedy seznámíme s popisem stroje a pod ním najdete i 10 snímků poslaných do soutěže společně se třemi bonusovými s modely naší techniky.

CAS 32 Tatra 813 8×8

Terénní speciál v hasičské úpravě vznikl v roce 1993 z původního armádního vozidla T 813 M 8×8 na unikátní CAS 32 T 813 8×8. Úpravy probíhaly ve spolupráci Karosa – závod Polička a SDH Varnsdorf. Vozidlo slouží k dopravě vody v obtížném terénu a bylo vybaveno pouze nádrží na vodu, čerpacím zařízením, otočnou proudnicí, trhacími háky a v případě potřeby radlicí. V roce 2004 a 2005 došlo k zásadní přestavbě vnitřních prostor – vozidlo bylo vybaveno 4 ks dýchací techniky Saturn S 7 a 4 ks záložních lahví S 7 a 2 ks amerických baterek Streamlight. Prostor čerpadla byl zcela přestavěn, kromě úprav prostor pro hadice byly do prostoru umístěny dvě bourací sekyry Helko Fireman, proudnice Turbosupon C, 2 ks proudnic lesních proudnic Rain a přiměšovač Pyrocom s kartušemi. Vpředu bylo vozidlo vybaveno elektrickým navijákem Noell 4,3 t s 8 t kladkou stejné značky.

Vozidlo je určeno jako prostředek pro zajištění dopravy vody v obtížném terénu při teplotách nad bodem mrazu. Osádku tvoří jedno požární družstvo.

Technické parametry vozidla :

• rok výroby : 1979 – přestavba 1993

• motor : dvanáctiválec Tatra 930-3 objem : 17 640 cm3 – motor může pracovat i na benzín!

• redukovaný maximální výkon motoru : 184 kW

• náhon všech kol, všechna kola 15 – 21,00 lze dofoukávat centrálně i za jízdy, při brodění lze vpouštět vzduch do náprav a převodovky a vytěsňovat tak vnikající vodu, brodivost je 1,4 m!

• délka : 8565 mm

• šířka : 2500 mm

• výška : 3195 mm

• nájezdový úhel při zatížení :

vpředu 35°

vzadu 37°

• stoupavost : přes 100 %

• maximální rychlost : asi 80km/hod

• hmotnost vozidla : celková : 22 200 kg, tah stroje je 65 t

• obsah nádrže na vodu : 7800 litrů (nádrž T 815 upravená/zmenšená o výřezy na kola)

• výkon čerpadla : 3200litrů/min – skutečný max. výkon daný náhonem – 2200 litrů/min

V majetku města Varnsdorf, v užívání JSDH Varnsdorf JPO III.

Naše vozidlo existuje také v provedení plast (SDV model) a ve stádiu příprav je i jeho papírová podoba. Na prvních dvou snímcích vidíte různé provedení stavebnice SDV model, na třetí přípravné stádium papírové verze.


25.05.2005, 08:00 | Sucharda Jiří